Op zoek naar een woning/appartement - minimaal 2 slaapkamers omg. Heerhugowaard

Goedemorgen,

Wie o wie kan mij helpen met een andere woning.
Ik ben 41 jaar oud, vaste baan is DRINGEND op zoek naar een andere woonruimte voor haar en 2 kinderen (13 en 2 jaar oud) in Heerhugowaard.

Het liefs in de buurt van Middenwaard, dit ivm school, station en de oppas (maar is geen prioriteit).
Minimaal 2 slaapkamers en (deels)gestoffeerd.

Huurperiode: minimaal 1 jaar.

Huurpijs: max. Euro 825,-- (excl. gas, licht en electra).

Alvast bedankt voor tip!

Gr,
Prisca

Hoi Prisca,

Goed je te zien op ons forum. Ik denk graag met je mee. Kun je aangeven op welke manieren jij al gezocht hebt?

M.vr.gr.
Sander

Hi Sander, goedemorgen. Op alle mogelijke manieren: marktplaats, verschillende website’s (huurwoningen.nl, esteon, website verschillende makelaars, funda, you name it en ik heb die ook geprobeerd). Steeds afwijzingen vanwege datgene wat in het convenant staat. Ik heb het een beetje gehad met al die makelaars. Ze hanteren een kokervisie en wijken geen mm van af. Wat ik ook doe, zeg ik kom er helemaal niet door! Laatste redmiddel heb ik een urgentieverklaring aangevraagd. Geen idee of ik überhaupt in aanmerking kom hiervoor. Ik ben echt ten einde raad.

Dat kan ik mij voorstellen. Goed dat je de route van urgentie ook bewandelt. Alhoewel daar dezelfde toewijzingsregels zullen gelden als bij normale sociale huurwoningen. Met andere woorden, ook daar geldt een inkomensgrens.

Vanwege jouw snelheid, heb je het ook te doen met de huidige beschikbaarheid en kun je nauwelijks het heft in eigen hand nemen en zelf, eventueel met een groep, een gebouw bouwen.

Zou particuliere verhuur bij jou passen?

Jazeker! Ik kom sowieso niet in aanmerking voor een sociale huurwoning, gezien mijn salaris. Ik reageer ook vaak op appartementen/huizen op de website van SVNK. Meestal eindig ik op nr 100 nog iets.
Particulier (of direct van de eigenaar) is mijn enige optie zeg maar.

Dan zul je pararius.nl en huislijn.nl ook al wel kennen? @Bethina, kende jij deze sites ook al?

Zijn tijdelijke verhuur misschien ook mogelijkheden?

Pararius ken ik inderdaad, hebben ook een App. Huislijk.nl ken ik nog niet

1 like

Beide websites ken ik ook. Tijdelijk verhuur, ja wat is tijdelijk? Ik zit met 2 kinderen. Als in iig minimaal 2 jaar in kan wonen, vind ik het prima. Daarna is de kans iets groter om een eigen woning te kopen.

Misschien geeft een tijdelijke situatie, maar langer dan 2 jaar, inderdaad even rust en tijd om nieuwe mogelijkheden te bekijken. Tijdelijke verhuur met kinderen is echter weer lastiger. Ik sprak net een tijdelijke verhuurder en die gaf aan gezinnen met kinderen te risicovol te vinden, maar misschien zitten ze er niet allemaal zo in. Overigens is ook de tijdelijke verhuur markt enorm verkruimeld.

Waarom zou je overigens niet de koopmarkt opgaan?

En daar ben ik dus heel nieuwsgierig naar…hoezo is een gezin met kinderen risicovol? Ik had al een donkerbruin vermoeden dat het hiermee te maken heeft!
Helaas is kopen nu, voor de komende 5 jaar geen optie. Ik ben nog voor de helft eigenaar van de woning welke onder water staat en zolang 2 grote schulden (dit alles in een notendop) niet zijn betaald. Iets met 2 honden die in elkaars staart bijten. Wat er is gebeurd, kan ik niet terugdraaien!

Ok. Vanuit een tijdelijke huursituatie wil op enig moment de verhuurder weer kunnen beschikken over de woning. Daarmee moet de bewoner op zoek naar een nieuwe woning. Dat gaat vrij gemakkelijk als iemand volwassen is en erg zelfstandig. Bij gezinnen wordt dat al veel lastiger en kan leiden tot grote problemen. Een gezin met kinderen zet je namelijk niet zo maar op straat. Dat is de reden die deze verhuurders meegeven.

Dan blijft inderdaad huur over. Ben je ook al op Facebook actief? Ik zie nog wel wat groepen, die als een marktplaats functioneren.
Ik zal de komende vrije dagen ook eens nagaan of we de community wat meer kunnen activeren voor je.

Ik ben ook actief op FB. Alleen ben ik te huiverig om mijn persoonlijke informatie zo op het net te plaatsen. Ik werd al gebeld door “hijgers” toen ik de advertentie op marktplaats zette.

Wat vervelend om te horen dat je advertentie dit effect heeft gehad. Ik hoor het overigens vaker dat mensen op marktplaats zich erg onbehoorlijk gedragen.

Ik kan mij voorstellen dat je terughoudend bent op Facebook, maar je kunt ook alleen meekijken in de groep en zien of er aanbod wordt aangeboden.

Hoi Prisca,

Ik begrijp dat je het ook een beetje gehad hebt met makelaars etc, particuliere verhuur zou nog een optie zijn, maar ook daar zitten vaak makelaars tussen. Je noemt als reden:
.

Zou je wat meer kunnen uitleggen wat je daarmee bedoelt?

Bij Jaap.nl kwam ik deze woning tegen. Ben benieuwd of je deze al eerder gevonden had en wat hier wel of niet aan past?

Goedemorgen Sander, leuk dat je ook meekijkt met mij :smile:!
Dit had ik ook al gezien, alleen lees ik 4x je brutoloon…ik kom er net voor in aanmerking.

Wil ik best wel uitleggen, alleen niet hier. Kan ik je hierover mailen?

Is prima, dan ik ook verder met je meedenken. Als het goed is kun je mij ook een PB sturen. Lukt dat niet? Let me know!