WoonEvent Breukelen

Nog een week en dan starten het WoonEvent in Breukelen. Erg benieuwd of we daar de woningzoekenden op weg kunnen helpen. Voor de deelnemers in Breukelen: ik ben benieuwd waar jullie willen wonen in de gemeente Stichtse Vecht of daar buiten? En waarom?

Nog 1 dag en dan is het zover. De woonvragen zijn divers, maar vele gaan over beschikbaarheid. Om met jullie mee te denken heb ik het aanbod op diverse sites onderstaand geplaatst met links. Ik heb zelf selecties gemaakt, die redelijk zijn voor mensen met een zogenaamd middeninkomen. Uiteraard is dat per persoon anders:

Ik mis ongetwijfeld ook het nodige, vul het gerust aan.

Na afloop van het WoonEvent in Breukelen werden ook veel vragen gesteld over Tiny houses en hoe je zelf een project met anderen kan realiseren. De vraag die centraal stond was “waar vinden we grond hiervoor?”. Een mooi onderwerp waar ik snel een blog over zal schrijven.

Maar hier kunnen we ook zelf al over nadenken. Grond is over het algemeen schaars en al snel wordt gekeken naar de gemeente. Helaas heeft de gemeente niet vaak grond in eigendom en beschikbaar. Welke andere grondbezitters in de gemeente Stichtse Vecht zijn er? Zijn er gebouwen die niet meer gebruikt worden en mogelijk omgebouwd kunnen worden? Ik hoor het graag.

Tot slot werd op het WoonEvent gevraagd naar modulaire bouwers. Er zijn veel modulaire bouwers, maar ik noemde sustainerhomes, Jan Snel en bijvoorbeeld de one van Heijmans. Totaal verschillende bouwers ter inspiratie. Ken jij andere? Laat het gerust weten.

Ook werd er aan mijn gesprekstafel nog vaak vragend gekeken als ik over partijen sprak zoals Sustay en Wonam. Deze partijen bouwen voor het middensegment (700,- tot 1100) in Utrecht en omstreken.
Op 7 november is Wonam op het WoonEvent in Zuilen. Kom gerust langs, maar schrijf je wel even in, dan hebben wij zicht op het aantal deelnemers.
Wie kent deze partijen wel?