Woonruimte gezocht in regio Woerden-Utrecht

Hey allemaal,

Ik (Max Maaskant 29 jaar) ben per direct opzoek naar een zelfstandige kamer / studio / appartement van tenminste 20m2 met een eigen keuken(blok) in de regio Woerden-Utrecht. Woon momenteel wegens omstandigheden tijdelijk bij mijn ouders in, maar mis daar mijn eigen plekje! Ik heb trouwens een budget van tot en met 600 Euro per maand. Mocht iemand iets weten of me kunnen helpen aan woonruimte dan hoor ik het graag!

Groeten,

Max Maaskant (tel:0612447181)

Hoi Max,

Goed je hier te treffen. Op zich is het zoekprofiel een heel reeel zoekprofiel. Daar ligt het niet aan. In dit blog heb ik eerder wat tips gegeven over de sites op internet, die jou zouden kunnen helpen. Misschien ken je ze al wel.

Misschien heb je recht op een sociale huurwoning en urgentie? Of heb je die lijn al onderzocht?

Sander

Hey Sander,

Dankjewel voor je blog staan inderdaad een paar sites bij die ik nog niet kende! Heb er gelijk gebruik van gemaakt :wink:

Nee een sociale huurwoning gaat hem helaas niet worden. Sta pas 2 jaar ingeschreven en dat is veel te kort blijkt uit ervaring van mensen om me heen. Urgentie willen ze me helaas niet geven, omdat ze vinden dat ik blij moet zijn dat ik Ć¼berhaupt onderdak heb. Zit wat in natuurlijk, maar ik ervaar het psychisch, fysiek en sociaal gezien heel anders!

Groeten,

Max

Hoi Max, de regels van urgentie zijn de afgelopen tijd inderdaad erg streng geworden. Elke urgentie betekent minder kans/ruimte voor andere woningzoekenden die niet urgent zijn.

Toch zou ik wel blijven reageren op woningen van corporaties. Alhoewel de kans klein is op een corporatiewoningen (hangt erg per buurt af), is die kans wel aanwezig. Je weet namelijk nooit. Het gebeurt regelmatig dat de nummers 1, 2 en 3 de woning toch niet nemen. Gewoon volhouden dus.

Daarnaast lijkt Kamernet wel wat te hebben. Ben benieuwd of je daar ook wat tussen vindt.

Groet, Sander

Hey Sander,

Ok dan wordt het inderdaad een moeilijk verhaal om urgentie te krijgen!

Op Welke corporaties doel je precies? Ik zit nu op woningnetregioutrecht en houdt verder vanalles in de gaten. Maar denk dat een sociale huurwoning hem via de reguliere weg hem niet gaat worden. Als ik bij reacties kijk dan zijn er vaak meer dan 100 en mijn
slagingskans is altijd zeer laag.

Heb even op kamernet gekeken alleen is het aanbod daar wel wat schaars. Vooral studentenkamers en weinig zelfstandige kamers met keukenblok, studioā€™s of appartementen.

Groeten,

Max (tel:0612447181)

Hoi Max,

Bij Woningnet zijn alle corporaties aangesloten, dus dat segment is behoorlijk transparant en heb je goed in beeld. De particuliere huursector en de commerciƫle huursector zijn veel meer versnipperd. Het kan zijn dat lokale makelaars dit segment verhuren. Kijk ook eens op de sites van de lokale makelaars, of Pararius.

Sander

Hoi Max,

Kijk ook eens op de resultaten van het WoonEvent van gisteren.

M.vr.gr.
Sander

He Sander,

Ik heb inmiddels een woning gevonden, dus ben niet meer zoekende! Nog bedankt voor het meedenken en alle tips.

Groeten,

Max Maaskant

1 like

Helemaal top! Gefeliciteerd.