Woonruimte gezocht in Woerden

Hi,

Mijn naam is Ian, ik ben 23 jaar en ben op zoek naar een zelfstandige woonruimte in Woerden. Ik woon door privéomstandigheden al vanaf mijn 18e op een veel te dure kamer in de binnenstad, en ben na 5,5 jaar echt toe aan iets voor mijzelf. Mijn jaarinkomen ligt tussen de €27.000 en €30.000. Tevens verwacht ik binnen afzienbare tijd een vast contract te krijgen. Wat voor mogelijkheden zijn er voor mij? Ik sta inmiddels 4,5 jaar ingeschreven op woningnet (wat niets oplevert) en voor particulier huren verdien ik in mijn eentje net te weinig.

Hoi Ian,

Een mooie vraag voor het WoonEvent inderdaad. Toch zou ik zeggen dat je zuinig moet blijven op je opgebouwde inschrijftijd. Je inkomen is prima voor de sociale sector. Daar vind je woningen voor relatief weinig geld.
Mocht je op een andere manier jouw woning vinden, laat je dan vooral niet uitschrijven, maar bouw gewoon door aan je inschrijftijd.

Kijk ook even bij de antwoorden, die ik ook vandaag en gisteren bij anderen gaf of daar voor jou redelijke tips tussen staan.

M.vr.gr.

Sander

Hi Sander,

Nog een vraag dan. Ik ben zeker zuinig op mijn inschrijftijd, alleen zie ik dat ik voor de woningen in de klasse 350-450 van plek 17 naar 90 wordt gegooid als ik mijn inkomen aanpas in woningnet. In welke prijscategorie moet ik gaan reageren op woningen dan? En heel realistisch gezien gaat het nog wel een jaar of 4 duren voor ik iets via woningnet ga krijgen. En wat ik kan ik van het WoonEvent verwachten?

Hoi Ian,

Op het WoonEvent is ook GroenWest aanwezig om deze vragen aan jou te beantwoorden. Er zijn ook 2 makelaars aanwezig, en de gemeente. Aan de tafels zullen we met jou mee denken. Enerzijds met bekende oplossingen, zoals de aanwezige partijen kunnen aanbieden, anderzijds aan tafels waar we wild denken en onbekende oplossingen uitdenken. Het is een lastige woningmarkt, maar misschien krijg je hier nieuwe tips of ideëen.
Gelijkertijd speel ik met de gedachte om inzichtelijk te maken welke woningzoekende een woning achter laat, zodat ruiling misschien mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Sander

Ian,

Kijk ook eens op de resultaten van het WoonEvent gisteren in Woerden.

M.vr.gr.
Sander