Woonruimte gezocht

Ik ben een nette man van 51 jaar, met vaste baan zoekt woonruimte in Utrecht of max 25km daar omheen. Heb geen huisdieren. Liefst gemeubileerd en gestoffeerd. Max €800 pm, incl. Chalet waar inschrijving toegestaan is, ook zeer welkom

Hoi Rene,

Welkom op ons forum. Veel mensen op dit forum hebben een vergelijkbare zoekvraag en we proberen mee te denken, out of the box tips te geven waardoor de vraag scherper wordt en oplossingen zich aandienen.
Misschien even vooraf: hoe ziet de gewenste woning eruit? (Eengezinswoning / flat, groot/klein, etc). En is jouw woonvraagstuk urgent? Met andere woorden moet je snel een andere woning vinden?

M.vr.gr.

Sander

Goedemorgen, aangezien ik nu inwonend ben bij moeder en stiefvader, ik mijn 2 kinderen van 10 een weekend in de 2 weken heb is het eigenlijk wel urgent. Het liefst iets met minimaal 2 slaapkamers. Flat, huis, chalet maakt mij verder niet uit.

Hoi Rene,

Een hele herkenbare situatie. Ik moet gelijk denken aan een goede vriend van mij. Die zat in exact dezelfde situatie. Ik ga mijn best even doen om ook zijn meedenkkracht in te zetten. Ik kom erop terug.

Ook ben ik onlangs in contact gekomen met www.wonam.nl. Ik vrees echter dat de projecten voor jou wat te laat gerealiseerd worden…

M.vr.gr.

Sander

Oke Sander dank je wel. Kan alle hulp wel gebruiken. Geen ideale situatie zo voor mij. Het vervelende vind ik vooral dat bijna overal waar ik op wel reageren in me in moet schrijven a 20 euro per maand. Zit een maandsalaris kwijt zijn alleen al aan inschrijfgelden. Dat is het zo moeilijk.

Begrijpelijk en een verdienmodel voor verhuurders helaas.

Rene,
Onderstaand de reactie die ik van een goede vriend (zat in een vergelijkbare situatie als jij) kreeg en die heeft meegelezen. Zitten hier tips tussen waar je wat aan hebt?

“Tja, dat is lastig. Is idd niet ideaal als je als 51-jarige tijdelijk bij je moeder en stiefvader inwoont waar je ook je kinderen een weekend in de twee weken moet ontvangen. Ik heb geluk gehad met het verkrijgen van een huurwoning. Wat ik René zou adviseren is z’n netwerk in te zetten dus bij iedereen in je omgeving verkondigen (ook op Facebook en linkedin) dat je woonruimte zoekt en dan hopen dat iemand iemand kent die bijvoorbeeld vanwege een lange reis z’n woning tijdelijk wil verhuren ofzo. Daarnaast uiteraard inschrijven bij woningnet als hij dat nog niet gedaan heeft. En op websites kijken van makelaars en beleggers zoals Bouwinvest (meestal hebben beleggers trouwens verhuurmakelaars ingeschakeld). En dan hopen dat er iets tussen zit waar je voor in aanmerking kan komen. En vragen of uitzonderingen mogelijk zijn, bijvoorbeeld of de inkomensgrens echt keihard is en of er misschien toch iemand garant mag staan (als hij tenminste iemand heeft die voor hem garant wil staan). Hij schrijft dat hij ook een vaste baan heeft dus dan is kopen op zich ook een optie ook al is dat maar voor tijdelijk. En dan nog, tegenwoordig moet je ver buiten de stad kijken om voor iets in aanmerking te komen wat enigszins betaalbaar is. Zijn max van 800 euro incl g/w/l maakt het ook lastig.“

Ik hoor graag van je en probeer ook de community daarbij te mobiliseren. Samen weten we meer!

Rene,

Ik begreep vanuit mijn netwerk, dat spoedig in het appartementcomplex aan de van Heukelumstraat in Nieuwegein binnen een maand 2 appartementen beschikbaar komen, via Gevaert makelaars.

Misschien interessant?

M.vr.gr.

Sander