Woonwensen inventariseren samen met senioren

In overeenstemming met de missie van Floqz wil ik u, woningzoekende senior, helpen om beter en sneller vanuit uw woonwensen te gaan wonen.

Met complete toewijding begeleid ik voornamelijk senioren naar hun nieuwe thuis en neem met hen afscheid van wat was, onder andere de achterblijvende woning. Vooral een goed ‘afscheid’ (waaronder de ontmoeting met de kopers) zal zorgen voor een betere doorstart op een andere locatie. Men neemt altijd zichzelf nog mee dus een echt afscheid is het niet maar het kunnen loslaten van een woning betekend doorstroming in de woningmarkt en in de aderen.

Vaak hoor ik; ’ dat had ik jaren eerder moeten doen’. Beschut wonen in een omgeving waar je de buren kent en mensen compassie en empathie tonen, geeft een gevoel van geborgenheid en dat kan men in een seniorencomplex ervaren. ‘Kan’, zeg ik want het is afhankelijk van onder andere de persoonlijke instelling en sociale vaardigheden en toepassing van tolerantie.

Senior Wooncomfort, Sylvia Witteman begeleid onder andere senioren of diens kinderen bij de veranderingen. Het is talloze keren gelukt om de juiste match qua woonwensen te maken. Door het inventarisatie van de woonwensen te combineren met het aanbod en de begeleiding aan de zijlijn, wordt het proces van verandering vloeibaar en leidt dit tot gewenst resultaat. Graag zet ik mijn expertise in om de zoekende ‘senior’ of ‘medior’ te begeleiden naar het aanbod in de woningmarkt om zo een doorstroming te kunnen bewerkstelligen voor de midden-inkomens zowel de woningzoekende als de woning-verlatenden.

Veel senioren blijven achter in de eengezinswoning waar ze eens met het gezin woonden, vol met herinneringen. Ze zitten vast en zijn 1 geworden met de woning, die ruimte kan bieden als thuis voor een ander gezin, de alleenstaanden kan nu prima in een kleinere omgeving leven en zich zo gaan richten op de woonomgeving in plaats van de focus op onderhoud van huis en tuin en kan zo gaan genieten van de contacten, familie en ook nieuwe vrienden gaan maken en hobby’s oppakken, voor dat het niet meer tot de mogelijkheden behoort…

Stel gerust uw vraag…ik probeer u op weg te helpen!