Yogadocente zoekt woonruimte in (de buurt van) Amsterdam

Mijn naam is Jessica, ik ben yogadocente in Amsterdam en ik ben op zoek naar zelfstandige woonruimte in (de buurt van) Amsterdam.
Het liefst woon ik in Amsterdam Oost, Duivendrecht of Diemen, maar ik sta zeker open voor andere plekken.
Het hoeft niet groot te zijn, als het maar een fijn plekje is met alles voor mezelf.
Ik ben rustig en betrouwbaar, goed volk dus :).

Ik zoek woonruimte tot max 700 euro ex servicekosten. Helaas heb ik nog niet genoeg inschrijfduur opgebouwd om op die manier aan een sociale huurwoning te komen. Kopen lukt me niet met de huidige huizenmarkt. Voor anti kraak ben ik vaak te oud (al vind ik dat zelf niet met mijn 43 herfsten jong).
Heeft iemand suggesties om aan een woning te komen?
Ik hoor het graag!
Bedankt en happy vandaag,
Jessica

Hoi Jessica,

Welkom op ons forum. Je woonvraagstuk is heel herkenbaar en (helaas) ook lastig. Amsterdam en omstreken is compleet overspannen. Vandaag volgde ik een mooie presentatie van Prof Boelhouwer en de kans is zeer groot dat het alleen maar erger wordt.

Het was mij niet bekend dat antikraak ook naar leeftijd kijkt.
Heb je al eens gekeken naar tijdelijke verhuur bij de leegstandbeheerders? Dat gaat om iets langere huurperioden, maar het blijft tijdelijk. Het geeft je wel de mogelijkheid om je inschrijfduur te vergroten.

M.vr.gr.
Sander

Hoi Sander,
Dank je voor je antwoord.
Ik heb inderdaad gekeken naar leegstand en er was iets interessants waar ik me voor kon inschrijven maar met een leeftijdsgrens van 30 jaar. Bij antikraak heb ik dat ook gezien. Maar bedankt voor je hulp!
Hartelijke groet,
Jessica

Ik doe toch een poging. Villex heeft momenteel wat tijdelijke huurwoningen beschikbaar. Er zullen vast wachtlijsten voor zijn, maar het is misschien de moeite het even te bekijken: https://www.villex.nl/zoek/uitgebreid/type+1/kenmerken+2/plaats+amsterdam/12+per+pagina. Ik zie hier overigens nergens een max. leeftijdscriterium.
Vaak zijn tijdelijke huurwoningen van woningbouwcorporaties en deze vind je bij de leegstandbeheerders of op de site van de corporaties. Ze werken namelijk niet allemaal met leegstandbeheerders. Je zult dus de sites af moeten gaan om dit speciale aanbod te vinden. Zoals bij https://www.eigenhaard.nl/te-huur/sociale-huur waar nu in Uithoorn het een en ander beschikbaar is.
Mijn ervaring is dat ze een periode van 6 maanden garanderen in de tijdelijke verhuurconstructie, maar deze woningen kunnen ook met gemak 6 jaar verhuurd blijven.
Welke zoekrichtingen heb je al ondernomen?

Hi Sander,

Dank je wel voor je antwoord! Wat lief van je.
Ik ga ermee aan de slag.
Erg bedankt.

Alle goeds,
Jessica

1 like

Top, ik ben benieuwd wat het je brengt. Houd je ons op de hoogte? Mocht ik wat voorbij zien komen, dan laat ik het je weten.

Hoi Jessica, ben jij nog wat verder gekomen in jouw zoektocht?

Hi Sander,

Nog steeds aan het zoeken!
Bedankt voor het vragen.

Fijne dag,
Jessica

Ok. Ik spreek inmiddels veel mensen die in een vergelijkbare situatie zitten. Ik keek zojuist nog even naar jouw zoekvraag. Is de 700,- huur ivm huurtoeslag? Onlangs kwam ik namelijk in contact met Wonam. Zij realiseren momenteel nieuwe woningen in Amsterdam en Utrecht in de prijsklasse van grofweg 750-1000.

Hallo Sander,

De max huur van 700 euro is inderdaad ivm huurtoeslag.
Bedankt voor de tip maar de prijsklasse van 750-1000 is helaas te hoog voor mij.
Fijne dag!
Jessica

1 like