Deze community is de plek voor woningzoekenden die in de knel zitten op de woningmarkt om alle aspecten van het realiseren van je woonwens met elkaar te bespreken.

Deze community is bedoeld om je met gelijkgestemden in dezelfde situatie en adviseurs te verbinden, elkaar te ondersteunen en ervaringen te delen. Kortom, inspireren en verbinden.

FORUMREGELS

Alleen geregistreerde leden van het Floqz-forum kunnen berichten plaatsen, maar de inhoud hiervan zal openbaar beschikbaar zijn voor aspirant-leden en niet-leden om te lezen.

Leden van Floqz moeten inloggen op hun online accounts om hun communityprofielen te maken.

Leden kunnen berichten plaatsen met behulp van een gebruikersnaam van hun keuze (Raadpleeg het community gebruikersnaam beleid) maar ingelogde leden kunnen altijd de echte namen van andere communityleden zien, zodat deelname open, eerlijk – maar ook verantwoordelijk is.

Als je nog geen lid bent maar wil meedoen, lees hier meer over het lidmaatschap.

MODERATIE DOELEN

Deze richtlijnen ervoor moeten zorgen dat de community uitnodigend en inclusief is, hoe nieuw of ervaren je ook bent.

De beheerders en moderatoren, bestaande uit personeel van Floqz, zullen hun best doen om ervoor te zorgen dat berichten en reacties relevant en passend zijn en zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat berichten en reacties voldoen aan het hieronder beschreven communitybeleid.

Moderatoren hebben een belangrijke taak bij het soepel laten lopen van het forum, maar ook de leden hebben een eigen verantwoordelijk. Met jouw hulp kunnen de moderatoren het forum modereren, zonder als scheidsrechters te hoeven optreden.

HOUD HET NETJES

Als we ons allemaal inspannen om berichten en reacties op de juiste plaats te zetten, kunnen we meer tijd besteden aan discussie en minder aan de boel netjes houden. Dus, gelieve:

  • Zorg ervoor dat je berichten in de juiste categorie staan en plaats ze slechts eenmalig!
  • Houd je antwoorden zo relevant mogelijk voor het onderwerp.
  • Je hoeft je berichten niet te ondertekenen — elke bericht is al gekoppeld aan je profiel.
  • In plaats van het bericht afsluiten met “+ 1” of “OK", gebruik de Like-knop (het hartsymbool).

BERICHT/OPMERKING MATIGING BELEID

Wij geloven dat je als lid van de community recht op privacy hebt en het recht hebt om je met een veilig en vertrouwd gevoel te kunnen uiten, en dat je persoonlijke informatie en content binnen de community is gewaarborgd. Wanneer deze waarden door de leden van community worden gedragen, zullen wij ernaar streven niet om in te breken in discussies. Mocht je het gevoel hebben dat een lid zich strijdig met deze richtlijnen gedragen, kan je verwijzen naar ons Privacybeleid.

Je kan worden gevraagd om de titel, inhoud of commentaar van of op een bericht te bewerken omwille van de duidelijkheid of in het geval van materiaal dat zou kunnen worden bestempeld als beledigend, onwettig, bedreigend, schending van auteursrecht, of promotie.

Wanneer je slecht gedrag ziet, reageer niet. Gelieve gewoon te markeren met het vlaggetje-symbool. Als het aantal vlaggen toeneemt, zal er actie ondernomen worden, hetzij automatisch, hetzij door een interventie van de moderator. Moderatoren bekijken het bericht niet voordat je het plaatst en dragen daarom geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van de berichten op de community.

Afhankelijk van de ernst en de frequentie van eventuele overtredingen, kan het voorkomen dat je niet wordt gewaarschuwd voordat je bericht wordt bewerkt of verwijderd. Als de community voelt dat een kwestie moet worden aangepakt, zal de community manager hiervan melding maken via een privébericht of e-mail.

We staan niet toe dat de inhoud van het forum wordt verzameld, geciteerd en/of buiten de groep wordt gedeeld (inclusief het bevragen van leden voor (markt)onderzoeksdoeleinden) zonder voorafgaande toestemming. Petities en gedeelde links naar niet-commerciële, relevante inhoud zal in het algemeen aanvaardbaar zijn.

Sommige inhoud van de community kan door Floqz worden gedeeld, geciteerd of samengevat in Floqz’ communicatie in print en sociale media ter bevordering van de algehele community of ter bevordering van de groei van het ledenaantal.

INHOUD MARKEREN
Leden hebben een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid voor de reviewen van content en kunnen berichten markeren door te klikken op de vlagknop bij het bericht. Inhoud kan worden gemarkeerd als ‘ongepast’, als ‘Spam’ of “requiring review” door het community team. Dit betekent dat berichten kunnen worden geplaatst zonder goedkeuring maar snel kunnen worden gemeld als ze in strijd lijken te zijn in strijd met de richtlijnen van de site.

Proces:

  1. Als een aantal leden hetzelde bericht melden, wordt het bericht tijdelijk verborgen en de afzender van het bericht hiervan op de hoogte gesteld. Dit lid heeft de mogelijkheid om het bericht te bewerken, waarna het weer zichtbaar wordt, om het bericht te verwijderen, of om contact op te nemen met een moderator om de vlag te herzien.
  2. Als het bericht opnieuw is gepubliceerd en een tweede keer wordt gemarkeerd, zal een moderator moeten beslissen of het bericht in strijd is met de communityregels en standaarden, en beslissen hoe verder te gaan.

Hoe je te gedragen

Om ervoor te zorgen dat dialoog in de community relevant en boeiend voor alle leden blijft, verwachten we van je dat je onze echte acht community richtlijnen in acht neemt. De community manager hanteert deze beginselen bij de herziening van de inhoud op de community.

  1. Gebruik positieve, bemoedigende en nuttig taal — altijd. Behandel elke interactie alsof die face-to-face is.
    Laat niemand zich ooit dom voelen en erken, waardeer en ondersteun anderen. Groet, bedank en deel je kennis en ervaringen. Samen zijn we sterker dan dan alleen. Wij geloven dat debat constructief is, maar persoonlijke aanvallen, ‘trollen’ en misbruik zullen niet getolereerd worden. De sleutel tot een positieve communityervaring is een boeiende en inclusieve ruimte waarin iedereen kan leren en te groeien. Wees aardig!

  2. Geef feedback. De community geeft leden de mogelijkheid om zich te uiten uiten over ideeën en manieren om de community te verbeteren en waarde toe te voegen. Feedback dient wel gerelateerd te zijn aan het lidmaatschap als geheel, niet aan individuele kwesties (zie hieronder) Omwille van een constructief debat maken we onderscheid tussen nuttige, gerichte argumentatie en agressie tegen Floqz of een ander bedrijf , product of persoon.

  3. Deel geen vertrouwelijke of gevoelige informatie in deze community. Hoewel de discussie gemodereerd wordt, is de inhoud op termijn openbaar. Deel daarom geen details over leden, wachtwoorden, e-mails of andere identificeerbare informatie zoals namen en adressen in openbare discussies.

  4. Plaats geen vervelende berichten. We begrijpen dat mensen sterke gevoelens hebben bij discussies op de community, maar we behouden ons het recht voor alle berichten of opmerkingen die anderen beledigend of bedreigend vinden te verwijderen. Niet iedereen heeft een dikke huid, dus bedenk je altijd welke impact je berichten en commentaar op anderen kan hebben.

  5. Hou het relevant. De woningmarkt is een zeer breed onderwerp en gesprekken op de community zullen een grote verscheidenheid aan thema’s aansnijden, maar als je een opmerking plaatst die inhoudelijk losstaat van de oorspronkelijke
    discussie, kan deze worden verplaatst of verwijderd om discussies op in het gareel te houden. De software die we gebruiken zal aangeven waar dit plaatsvindt om degenen die de discussie willen volgen daartoe de mogelijkheid te geven.

  6. Gebruik dit forum waar deze voor bedoeld is. Dit is een forum van gelijkgestemden, geen zakelijke community. We nemen een zeer sterke houding aan tegen het gebruik van deze community voor promotie, leadgeneratie en sollicitaties. Gelieve dus geen zakelijke diensten aanbieden tenzij een ander lid specifiek om een aanbeveling vraagt. Als een lid privé of direct contact met je opneemt zonder een voorafgaande relatie, laat het ons weten via de community manager zodat we het probleem kunnen onderzoeken.

  7. Voel je welkom en hou het netjes. De community wordt gemodereerd door moderatoren onder leiding van de community manager, maar het gesprek is voor iedereen. Wij willen dat deze plaats een welkome ruimte is voor leuke, sociale en intelligente discussie, ondersteuning en kruisbestuiving. We verwachten dat leden ons helpen om dit een fijne plek te houden door ons op de hoogte te stellen van mogelijke problemen en gesprekken uitnodigend en netjes te houden. Als je een probleem opmerkt, meld ons dat het bericht of het lid met vlagknop, informeer de community manager.

DRIESTAPSBELEID

Het community management team zal je in eerste instantie het voordeel van de twijfel geven. Dit is echter niet altijd mogelijk.

Na drie waarschuwingen voor gedrag dat tegen de communityregels indruist volgt een tijdelijke, zevendaagse schorsing van de community.

Na de periode van zeven dagen zijn de leden welkom bij terugkeren met een proeftijd van 30 dagen. Als er nieuwe overtredingen van de communityregels plaatsvinden gedurende deze periode, zal het lid permanent worden verwijderd.

ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN

We hebben Algemene Voorwaarden, met een beschrijving van je (en ons) gedrag en rechten met betrekking tot inhoud, privacy en wetgeving. Om van deze service gebruik te maken, moet je akkoord gaan met het gebruik van onze Algemene Voorwaarden. We hebben ook een afzonderlijk Privacybeleid.