Gezocht: kamer/appartement/doos in Utrecht

Hoihoi! Even kort voorstellen; ik ben Lianne, momenteel in mijn eindexamenjaar en toekomstig Humanistiek student.
Ik ben op zoek naar een kamer in Utrecht vanaf ongeveer augustus - best lastig nog, heb ik gemerkt.
Heb vrienden die ook zoekende zijn, dus een appartement of huisje zou ook een optie zijn!
Ik ben wel gesteld op mn rust, maar kluizenaar ben ik zeker niet. Ik houd van gezelligheid, dus huis/gang genoten lijkt me heel fijn!

Heeft iemand de gouden tip?
Ik sta ingeschreven in veel Facebook groepen, aangemeld op SSH, wat mis ik nog?

Hoi Lianne,

Leuk dat je op ons forum actief bent. Alhoewel de meeste gebruikers meer in een andere fase zitten van hun woonzoektocht, denk ik toch graag even met je mee. Met studentenhuisvesting ben ik minder bekend, maar toevallig was ik gisteren op de website terechtgekomen van het USC. Ook zij blijken voor studenten kamers te hebben. Moet je volgens mij wel lid zijn van het USC. Zoals je vast al hebt gelezen, zou antikraak ook best goed kunnen passen? Vrees alleen dat er in de binnenstad niet zo heel veel beschikbaar is. Heb je ook al eens op marktplaats gekeken?

M.vr.gr.

Sander

Heb even gekeken. Helaas is de eerste kans om me hierbij aan te melden pas in augustus - iets te laat dus! :frowning: Wel hartelijk bedankt! Antikraak heb ik liever niet, wil graag wat zekerheid hebben. Marktplaats heb ik nog niet gekeken, dankjewel!

Ok, toch fijn dat er een aantal wegen bijzitten die je wat verder helpen. Ik hoor graag of het je wat opgeleverd heeft. Het idee om met meerdere personen iets te bewonen is ook interessant.
Zou je je ideale woonplek nader kunnen beschrijven? Waar in Utrecht, groot/klein?

Zou ik ook zeker voor open staan!
Hmm, mn ideale woonplekā€¦ Zeker in de buurt van medestudenten, ik zou niet graag omgeven zijn door gezinnen etc. Hoeft niet in het centrum, wat meer richting het zuiden van Utrecht lijkt me fijn! Ik heb niet veel ruimte nodig, wel genoeg voor een 1.5 pers. bed, bureau, ezel met kunstspullen en me nog om kunnen draaien :joy:

Ok, heb je ook al eens navraag gedaan bij de andere corporaties? Ik kan mij voorstellen dat ook zij jongerenwoningen hebben en dat je bij enige inschrijfduur in Utrecht zuid al snel een woning moet kunnen krijgen in het sociale segment. De corporaties in Utrecht zuid zijn Mitros, Bo-ex, Portaal en SSH. Daarvoor is inschrijving wel nodig bij Woningnet.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat de gemeente nog goede tips heeft.

Nog niet, zal ik zeker doen!! Dankjewel :slight_smile:

Hoi Lianne, ben je nog verder gekomen met jouw zoektocht?

Hoi Sander! Ja zeker. Inmiddels heb ik een geweldige kamer gevonden in Zeist, 20 minuutjes reizen naar mn uni. Een beetje via via, een meisje in een groep waar ik ook in zit en wiens vriend ik nog wel eens heb gesproken. Daar blijk je toch het meeste aan te hebben!
Bedankt nog :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd!! En mogelijk tot een volgende keer. Mocht je andere woningzoekenden treffen in je omgeving, wil je ze dan wijzen op ons forum? Dan bouwen we samen aan een steeds sterkere community.