Kunnen we een hypotheek krijgen?

Tijdens de Woonbeurs in Rotterdam 2024, werden veel vragen gesteld over hypotheken. We komen deze vragen wel vaker tegen en hebben een hypotheekadviseur op ons forum aanwezig. @henry.bos kan jullie vragen mogelijk hier beantwoorden.

@Sander zeker kan ik de mensen met vragen hier helpen. Vaak is er meer mogelijk dan mensen denken.

1 like

Vragen die ik regelmatig krijg zal ik hieronder plaatsen en daarbij een toelichting geven:

  1. Kan ik op mijn leeftijd nog een hypotheek krijgen? Ja, de leeftijd is niet belangrijk bij de hypotheekaanvraag. De geldverstrekker zal gaan kijken naar het inkomen en de waarde van de woning of ze de hypotheek acceptabel vinden. Vaak is het zelfs zo dat er voor senioren soepelere regels mogelijk zijn, omdat het pensioeninkomen zekerheid geeft.
  2. Welke mogelijkheden heb ik als starter om een hypotheek te krijgen? Als starter kan je een financiering krijgen bij een reguliere geldverstrekker. De hoogte is afhankelijk van je inkomen en de waarde van de aangekochte woning. Afhankelijk van de gemeente waar je een woning wil aankopen kan er een mogelijkheid zijn voor een starterslening. Dit is een extra lening bovenop de reguliere lening.

Wil je graag weten wat de mogelijkheden zijn? Laat het mij gerust weten.

1 like