Moeder en dochter zoeken woonruimte

Moeder (51/Office Manager) en dochter (16/HAVO4, 2e dochter 20 studeert HBO-2 komt af en toe, maar zou het liefst bij mij intrekken) zoeken woonruimte in De Meern/Vleuten/Leidsche Rijn/eventueel Utrecht (binnenstad/noord oost/oost/west). Huurprijs om en nabij €800 pm. Minimaal 2 slaapkamers. Iemand een goede tip?

Hoi Inge,

Ik denk graag met je mee vooruitlopend op het WoonEvent.
Jouw woonvraag is een lastige in deze tijd. Kun je aangeven welke stappen je al hebt gezet? Waar heb je bijvoorbeeld al gezocht? Dan kan ik wat specifieker voor je meedenken.

M.vr.gr.

Sander

Hi Sander,

Dat weet ik helaas, dat dit een uitdaging zal zijn. Ik sta ingeschreven bij WoningNet en werk zelf in de makelaardij en de vraag bij aantal collega’s uitgezet. Op diverse (10) fb groepen (waar ik dit Woonevent als tip kreeg trouwens) een oproep geplaatst.

Ik sta voor veel open dus dank voor het meedenken.

Hartelijke groet,

Inge Bergakker

Als je recht hebt op een sociale huurwoning, heb je daar misschien nog wel de beste kans.
Daarnaast merk ik dat in de vrije huursector het aantal aanbieders beperkt is. Wij hebben woensdag Wonam aanwezig. Zij hebben net een mooi project in Leidsche Rijn opgeleverd. Helaas alweer totaal verhuurd. Er komen vast nieuwe projecten aan, maar dat duurt nog even vrees ik. Woensdag kunnen ze dat vast wel toelichten.
Sustay is ook zo’n soort bedrijf. Geen idee of daar nog beschikbaarheid is, maar dit project lijkt nog op de markt te zijn.

Mag het ook in de steden rondom Utrecht zijn?

M.vr.gr.

Sander

Deze projecten ken ik inderdaad. Reykjavik hanteert minimaal 4x maandhuur als inkomensgrens. Toon is pittig voor 2-kamer appartement. Maar het meedenken is onbetaalbaar :wink:

Ik blijf positief hoopvol. Niks mis met sociale huurwoning maar je weet nooit wat er voor ons weggelegd is.

Liefst omgeving of in De Meern (waar mijn kinderen momenteel verblijven bij vader). Vleuten/Vleuterweide en Leidsche Rijn is ook prima. Utrecht met opgegeven wijken. Haalbaar voor dames om vaker bij moeders te komen :smiley:

1 like

Ok, eerlijk gezegd valt het mij tegen dat Sustay 4x de huur aan inkomen vraagt. Ze profileren zich als echte middenhuur ontwikkelaar voor middeninkomens. Ik had gehoopt dat ze op 3 of 3,5 zouden zitten.

Zou je in de particuliere verhuur geïnteresseerd zijn? Is weer een hele andere markt.
Deze kwam ik trouwens ook nog tegen. Is wel iets duurder, en ik vind hier de inkomensgrens nogal hoog. Maar ik noem hem toch maar even.

Natuurlijk is particuliere huur ook een optie. Heb mij daar niet in verdiept nog. Rooftrack had geen aanbod binnen mijn wensen. Toch TOP hoe je meedenkt! Bijzonder gewaardeerd.

1 like

Ik zal met je mee blijven denken. De kunst is voor mij om woningzoekenden onderling ook te verbinden. Daar moet ik nog wat in groeien :wink:. Samen weten we meer.

Ik wacht met smart op reacties… En wees lief voor jezelf. Alle groei neemt tijd.

1 like