Op zoek naar een thuis tijdens studeren

Gepubliceerd op: Op zoek naar een thuis tijdens studeren - Floqz

Beschrijving van wat de woning moet bieden:

Ruimte om een eigen plek te creëren tijdens mijn studie tijd. Een plek waar ik lekker thuis rust kan nemen, kan leren en me goed op mijn plek voel. Het liefst maximaal 20 minuten fietsen van het centrum van Utrecht.

Beschrijving van de gewenste woonplek:

Minimaal 2 slaapkamers. Dat is het belangrijkste. En het liefst ook een woonkamer.
Een eigen keuken en badkamer/wc is ook erg gewenst.

Bekende oplossingen zijn:

Via allerlei verhuur websites zoals woningplein, verhuurtbeter, rentwebs, funds, etc. Ook via Adhoc en via kennisen.

1 like

@Sabina @Noah.lef ik heb de vraagadvertentie gekoppeld aan het Forum. Samen met @Nawal_Imaankaf en mijzelf kunnen we hier met jullie meedenken.

@Noah.lef heb je ook interesse in omliggende steden, met een goede verbinding tot het centrum van Utrecht, zoals Houten en Nieuwegein?

Ik heb enorm voorkeur naar echt iets in Utrecht zelf. Ik heb als criterium dat ik maximaal binnen 20 tot 25 minuten op de fiets op Utrecht centraal wil kunnen zijn. Mijn bijbaantje, die ik heel erg leuk vind, is in Den Haag en ik heb nog veel actieve contacten in Den Haag waardoor ik het fijn zou vinden als de verbinding Naar Den Haag ook goed is.

Heeft u nog tips wat ik verder kan doen? Ik heb nu een account hier aangemaakt en mijn bericht geplaats, of laten plaatsten door u. Is er nog een manier waarop ik hier verder nog vol op gebruik van kan maken?

1 like

Hoi Noah, volgens mij werkt alles prima. We gaan met je meedenken op dit forum de komende dagen. Wat sowieso slim is is om ook de grotere makelaars even te benaderen. Ik weet dat Gevaert makelaars in Nieuwegein ook woningen verhuurt. Mogelijk niet in Utrecht, maar zij zullen vast wel kunnen noemen welke makelaars dat in Utrecht doen. Niet alle makelaars etaleren hun vrijgekomen woningen op een site. Daarnaast: bel ook eens Woonin. Misschien weet de corporatie in het vrije sector segment wat.

Deze site ken je al? Er staat slechts 1 woning uit Utrecht op, maar misschien wel interessant.

Inmiddels heeft Noah een aanbieder gevonden die op het eerste gezicht duur lijkt (50 € eenmalig) maar heel goedkoop is in verhouding tot alle andere verhuursites, die rond de 20 € maandelijks vragen. “Verhuurtbeter” Utrecht is zelf eigenaar van appartementen en bied deze via een systeem van wachtlijsten aan. Het systeem is fair, het duurt een tijd, maar je ziet dat er over een maand of twee/drie woonruimte voor je beschikbaar zal zijn. Ook zijn alle huurwoningen compleet gerenoveerd en dus in zeer goede staat. De huur is niet goedkoop (met zijn drieën ca. 1900 € inclusief. Maar de appartementen liggen centraal.

Wat ons betreft is deze site een aanrader, omdat ook studenten als potentiële huurders volledig serieus worden genomen en het wachtlijst-systeem fair is en tot succes leidt

Met vriendelijke groeten,
Sabina (moeder van Noah)

Top! Goed nieuws dus voor Noah. Gefeliciteerd.

Fijn dat je ook aangeeft hoe dat gelukt is. Mogelijk hebben andere woningzoekenden daar ook baat bij.

Als jullie nog wat ondersteuning kunnen gebruiken, let us know!