Waar op het internet zoek jij naar droomstek?

Nu de eerste leden binnendruppelen op het forum lijkt het mij een goed moment om eens te vragen wat je al gedaan hebt om je droomstek te vinden die voldoet aan jouw wensen. Aangezien iedereen hier op het forum met deze vraag bezig is, kan je door te delen van anderen leren. Welke stappen zijn er zoal? Ik zal de komen week verschillende stappen op een rijtje. Reageer en vul aan!

Stap 1: Zoeken op het internet
Een eerste zoektocht begint meestal op het internet. Je zoekt op een regulieren huizensite, of via Facebook. Ook zijn er tegenwoordig diverse apps te vinden die zich bezig houden en bieden ook regionale huizenaanbieders in sociale en koopmarkt hun woningen online aan. Heb jij ook zo’n stap ondernomen? Voldoet het aanbod aan de vraag? Kom je hier een stap verder? Of zoek je liever op een andere manier? En wat zijn je favorieten?

Ik zoek vooral via woningnet. Ik heb ook gegoogled maar dan kom ik op sites waar de prijzen te hoog zijn, of ik val door regelingen niet in het juiste plaatje.

Kom je dan in aanmerking voor een sociale huurwoning? Wat voor soort woningen zoek je op woningnet?

Ja ik kom wel in aanmerking voor sociale huur. Het moet begane grond zijn en ik ben professioneel musicus dus het kan ook niet te gehorig zijn. Daarnaast moet het ook een beetje op een plek zijn met frisse lucht (dus niet in een stad ofzo).

Ah dit zijn dus eisen waaraan je woning moet voldoen. Een goed geisoleerd of vrijstaand huis in het buitengebied. DIe moeten er toch zijn.

Ah ja inderdaad hier had ik het ook al geplaatst. Ik had net ook op je andere berichtje gereageerd. Ja ik ga er gewoon vanuit dat het te vinden moet zijn. :slight_smile:

1 like

Hoi Dianne, ben je al iets verder gekomen? Ik denk graag even met je mee.

Ja ik ben inmiddels verhuisd! Toch via woningnet wat te pakken gekregen.

Top! Goed dat het je gelukt is. Heeft de zoektocht nog lang geduurd?

Woon er pas drie weekjes dus… duurde nog eventjes. :slight_smile:

Tja, ik merk het bij veel woningzoekenden. Het duurt lang voordat er iets gevonden is. Het aanbod is schaars, maar er is ook veel onwetendheid. Aan dat laatste kunnen we wat doen met dit forum :wink:.

Top dat het je gelukt. Veel succes in je nieuwe woning!

1 like

Ik heb huurstunt, 123wonen, team huurwoningen, marktplaats, en facebook via vrienden en via een woningpag8na geprobeerd, of daar probeer ik het momenteel eigenlijk. Ik heb 1 woning bezichtigd, maar dit was een bouwval met een hele onvriendelijke eigenaar. Jammer dat sommige mensen ook gebruik maken van hun macht als verhuurder/woningaanbieder en niet eerlijk met de zaken omgaan. Om deze rede heb ik de woning niet genomen.

Hoi Sophie, dat is inderdaad al een hele redelijke zoektocht op het internet. In Utrecht heb ik @mandyb onlangs enkele tips gegeven waar je kan zoeken. Zie ook het topic “vrije sector, uitkomst of uitbundig duur”,
maar ik meende dat jij meer in Groningen eo zoekt?